top of page

מה היתרון של הדפסת פנקס צ'קים למוטב בלבד?

פנקס צ'קים למוטב בלבד נועד כדי להגן על בעלי הצ'ק מפני העברת הצ'ק לגורמיים לא ידועים, שיכולים לעשות בו שימושים לא נאותים, למנוע את האפשרות לביטול צ'ק ואף להיעלם ללא אפשרות מעקב, שכן צ'ק ללא קרוס הוא כמו כסף מזומן.

אבל למה זה כל כך חשוב ואיך עוד אפשר להתגונן - נוסף על הדפסת צ'קים למוטב בלבד?


מה היתרון של הדפסת פנקס צ'קים למוטב בלבד?


הדפסת צ'קים למוטב בלבד - מפני מה היא מגנה עליכם?

תשלום בצ'ק דומה מבחינות רבות לתשלום במזומן.

אם קיבלתם צ'ק ללא כיסוי, מלקוח, או מישהו שחייב לכם כסף, יש לכם כתובת לפנות אליה כדי לקבל את הכסף המגיע לו - דרך לשכות הוצאה לפועל.


מצד שני - אם אתם נותנים למישהו צ'ק, כדאי שהוא יהיה מסומן בקרוסים ושרטוטים, שמגבילים אותו. אחרת - הוא יכול להפוך לצ'ק סחיר ולעבור מיד ליד - כמו כסף מזומן.


במצב של צ'ק סחיר - כאשר חתימת המוטב מופיעה בגב הצ'ק - ניתן להעביר את הצ'ק מיד ליד ללא הגבלה. אם הצ'ק אינו מוגבל למוטב בלבד, ייתכן מצב שבו בעל הצ'ק המקורי יאלץ לפרוע את הצ'ק לטובת צד שלישי או רביעי, שלא קיבל מידיו את הצ'ק בתחילת הדרך, אך המצב יכול להיות אף יותר גרוע, אם הצ'ק נפרע, אך בעליו של הצ'ק לא קיבל כל תמורה על התשלום.


הגבלת צ'קים על ידי הדפסת צ'קים למוטב בלבד, יכולה למנוע את הבעיות האלה.


כל הדרכים להגביל צ'קים

הדרך הראשונה והחשובה מכולן להגבלה של הצ'ק לצורך הגנה על בעליו היא על ידי הדפסת צ'קים למוטב בלבד. הקרוס המופיע בחלקו העליון של הצ'ק ובתוכו המילים "למוטב בלבד" מחייב את מקבל הצ'ק להפקיד את הצ'ק בחשבון הבנק על שמו בלבד, ללא אפשרות להעביר אותו הלאה.

אם הצ'ק הוא לא למוטב בלבד, כלומר בלי הקרוס, זה יאפשר למקבל הצ'ק לפדות את הסכום במזומן ולהיעלם ללא עקבות.


ניתן גם להוסיף את הביטוי "לא סחיר", או "לא עביר" בכותרת הצ'ק כדי להבטיח שרק מקבל הצ'ק יוכל להשתמש בו על ידי הפקדה שלו לחשבון הבנק שלו בלבד.אפשרות נוספת היא למחוק את המילה "לפקודת" המופיעה לפני שם המוטב ואז להוסיף אחרי שם המוטב את המילה "בלבד", כדי להדגיש כי הצ'ק אינו סחיר ובלתי עביר.


לבסוף, ניתן גם להזמין צ'קים למוטב בלבד, אשר המילה "לטובת" לא מופיעה בהם מלכתחילה, וכך כמעט שלא נותר מקום לטעויות ובעיות.


לסיכום

הדפסת צ'קים למוטב בלבד מיועדת להגן על בעל הפנקס מפני שימוש לא תקין, או לא חוקי בצ'קים שהוא משלם איתם. הגבלת צ'ק על ידי סימון "למוטב בלבד" בחלקו העליון של הצ'ק בתוספת קרוס, היא ההגנה הטובה ביותר, אליה אפשר להוסיף הגנות נוספות, כדי לוודא שהצ'ק שלכם יגיע רק לידיים הנכונות. צרו קשר למידע נוסף!


bottom of page