top of page

הדפסת פנקסי צ'קים מעוצבים


הדפסת פנקסי צ'קים מעוצבים

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי מרענן בתחום הדפסת צ'קים מעוצבים המודפסים בישראל. אנו עדים למודעות הולכת וגוברת בקרב הלקוחות להצגת חזות תדמיתית מלוטשת, ממתגת ויפה שכל חברה מתאמצת להשיג לעצמה בתחומים רבים.

מאמצים אלו זולגים לאחרונה גם לתחום הדפסת צ'קים מעוצבים לחברה. אנו יכולים היום לפתוח מעטפות שקיבלנו ולשלוף מהם צ'קים הנראים כאילו היו ברושור תדמיתי ממותג לכל דבר.

לוגו החברה מתנוסס על גבי הצ'ק בצבעוניותו המקורית, ורקע הצ'ק מציג בצבעים פסטליים (רקע מים) את צבעי החברה וסמלים לפעילותה העסקית. כמובן שלמודעות תדמיתית אסטטית ישנה תרומה רבה לשינוי.

הדבר שאיפשר זאת הינו בסיס טכנולוגי בטיחותי שפותח והשתפר בשנים האחרונות.

מימוש הדפסת פנקסי צ'קים מעוצבים

למימוש העיצובים המרהיבים שניתן להשיג באמצעות מעצבים גרפיים ותוכנות גרפיות מתקדמות, יש גב בטחוני מלא המיושם באמצעות צבעים בטחוניים. כאן המקום להדגיש שבוודאי לא היינו מעוניינים להשקיע ביופי ואסטטיקה על חשבון בטיחות צ'קים שאנו מזמינים מבית הדפוס.

ובכן, בפירוש אין צורך וגם לחלוטין לא מומלץ. קיימים מזה מס' שנים צבעי אופסט בטחוניים המשמשים להדפסת מסמכים בטחוניים שונים ובכלל זה עבור הדפסת צ'קים מסחריים. יתרה מזאת, יש להזהר מהזמנת צ'קים מעוצבים או רגילים שאינם מודפסים בצבעים בטחוניים מפני שהם ניתנים לזיוף בקלות. בוודאי שלא מומלץ להזמין צ'קים מעוצבים או רגילים מבתי דפוס או בנקים (המזמינים את הצ'קים בעצמם מבתי דפוס), המדפיסים אותם במדפסת לייזר רגילה כמו זו במשרדכם.

הדפסת צ'קים מעוצבים אלו באמצעות טונר רגיל מסכנים את בעליהם, כיוון שאז ניתן לזייפם בנקל ע"י שיטות גירוד וזיוף פשוטות, ממש פירצה הקוראת לגנב.

מאמר זה יתייחס למס' רמות של הדפסת צ'קים מעוצבים מסחריים כאשר יודגש מראש - כולם מודפסים באמצעות צבעי אופסט בטחוניים.

כפי שתיווכחו בהמשך, דווקא צ'קים מעוצבים לא רק שאין בהם כדי להתפשר בנושא הבטיחותי, אלא שבטיחות צ'קים משתלבת ומתעצמת באופן משמעותי באמצעות עיצובים העושים שימוש בצבעים בטחוניים ובטכניקות הדפסה והטבעה יחודיות.

הדפסת צ'קים מעוצבים - מגוון סוגים:

  • צ׳קים רגילים בצבעי הבנק (ללא כל מימד עיצובי)

  • צ׳קים הכוללים את לוגו החברה

  • צ׳קים הכוללים רקע צבעוני יחודי לחברה

  • צ׳קים הכוללים הטבעת פוייל

  • צ׳קים הכוללים הטבעת הולוגרמה

הדפסת פנקסי צ'קים מעוצבים
הדפסת פנקסי צ'קים מעוצבים

1. הדפסת צ'קים רגילים

אלו צ'קים מן הסוג הפשוט יותר שרובנו מכירים הודות לצבעי הבנקים המודפסים על גביהם. במקרה זה יש לפחות לוודא בוודאות מוחלטת שהן יודפסו בצבעים בטחוניים ויכללו אמצעי בטיחות שונים. בטחון כזה נשיג אם נדרוש מבית הדפוס התחייבות כתובה (מסמך קיים בבתי דפוס) שאכן הוא עושה שימוש בצבעים בטחוניים עבור הדפסת צ'קים שלנו.

2. צ'קים מעוצבים הכוללים את לוגו החברה

אלו צ'קים הכוללים את לוגו החברה שלכם, בין אם בצבעיו המקוריים ובין אם לא. צ'קים אלו מייחדים את עצמם לא רק באמצעות שם חברתכם אלא באמצעות סימנה הגרפי. במידה והלקוח מעוניין, ניתן להדפיס את לוגו החברה בצבעי החברה המקוריים ובאיכות גבוהה.

3. הדפסת צ׳ק מעוצב / צ'קים מעוצבים הכוללים רקע צבעוני יחודי לחברה

אלו צ'קים הכוללים בנוסף ללוגו החברה גם רקע המעוצב ע"י מעצב גרפי ע"פ צבעי החברה ובאופן המציג את לוגו החברה ברקע בגוונים פסטליים או רקע מעוצב המציג תמונות או אלמנטים גרפיים הקשורים באופי פעילותה של החברה. ללא ספק, הדפסת צ'קים ממותגים אלו שובי עין מאוד, היות ואת רקע הצ'ק הסטנדרטי והמשעמם של הבנק החלפנו בעיצוב מיוחד ויחודי לחברה.

לרוב, קשה יותר לזייף צ'קים אלה הודות להדפסת הרקע המעוצב בצבעים בטחוניים המקשים יצירת מניפולציות בגוף הצ'קים.

4. הדפסת צ'קים מעוצבים הכוללים הטבעת פוייל

צ'ק מעוצב זה מגביהים את רף היופי העיצובי לרמה יוקרתית במיוחד ואת רף הקושי של זייפני צ'קים. כדי להתרשם מצ'קים אשר עברו הטבעת פוייל שהינה הטבעה של רדיד כסף או זהב בדמות לוגו החברה, צריך פשוט להחזיק צ'ק כזה ביד ולהתרשם מיופיו היוקרתי. כמעט כל לוגו או לחלופין שם חברה ניתן להטביע על הנייר הבטחוני המיוחד של צ'קים, ובאמצעים גרפיים ממוחשבים להתאימו גרפית לתהליך הטבעת הפוייל, המבוצע על ידי גלופת צינק יחודית.

בניגוד ל- צ'קים אחרים, כל נסיון לזייף צ'קים כאלו באמצעים צילומיים יכשל כיוון שאין הדפסה דיגיטלית או אחרת, המסוגלת להידמות לאפקט רדיד המתכת המוטבע על גבי צ'קים אלו.

5. הדפסת צ'קים מעוצבים הכוללים הטבעת הולוגרמה

אלו צ'קים יוקרתיים ויפים מאוד שעוברים תהליך של הטבעת פוייל באמצעות גלופת צינק, בדומה להטבעת לוגו החברה שהצגנו בסעיף הקודם, רק שכאן במקום רדיד המתכת הקיים, נעשה שימוש ברדיד מתכת מסוג שונה. זהו רדיד מתכת שבתהליך מתקדם של צילום מתאפשר להציג תמונה בשלושה מימדים. תהליך זה קרוי בשם "הולוגרפיה". חשוב לציין - צ'קים מסוג זה קשה באופן מיוחד לזייף.

חוץ מצ׳ק מעוצב, תמצא עוד בדפוס אופסט קולור:

  • הדפסת שוברי תשלום

  • נייר לטרלופ

  • דבק לחץ

bottom of page