top of page

הדפסת צ'קים לעסקים - כמה זה יועיל לבית העסק?




הדפסת צ'קים לעסקים - כמה זה יועיל לבית העסק?

עם התפתחות הטכנולוגיה יותר ויותר אנשים ובתי עסק נוטים להשתמש בכלי תשלום דיגיטליים, דוגמת ביט, פפר פיי ופייבוקס. למרות זאת, עדיין יש לצ'קים מקום נכבד בקרב אמצעי התשלום הפופולריים, ובצדק רב.


היתרונות של צ'קים על פני אמצעי תשלום אחרים

צ'קים ניתן לבטל דרך הבנק, גם אם הצ'ק כבר ניתן, גם אם לא- כל עוד הוא לא נפרע. מצב זה הוא פתרון מעולה כאשר לא התקבלה התמורה בעבור העסקה עם הצ'ק.

סיבה נוספת לעדיפות הצ'קים על פני אמצעי תשלום אחרים היא שניתן לתת צ'קים דחויים. מתן צ'ק דחוי פועל בעצם כמו מתן אשראי, רק ללא ידיעת הבנק. כאשר התשלום דחוי ניתן להתמודד בתקופות מצליחות פחות של העסק ולגרום לו להמשיך לתפקד בצורה טובה, משום שאת התשלום למי שצריך משלמים רק בתקופות מאוחרות יותר, בציפיה או בידיעה שהן יהיו יציבות כלכלית יותר.

הדפסת צ'קים לעסקים- באופן עצמאי!

כמעט כל מי שמשתמש בצ'קים מדפיס אותם דרך הבנק, בתשלום עמלה יחסית משמעותית. אולם, בפועל אפשר לבצע הדפסת פנקסי צ'קים באופן עצמאי ללא צורך בבנק! על פי תקנות בנק ישראל כל אדם או עסק רשאים להדפיס לעצמם את הצ'קים, כל עוד הם עומדים בסטנדרט הנדרש.

הדפסת צ'קים לעסקים- טובה לעסק!

כאשר משלמים לשותף או לגורם עסקי אחר באמצעות צ'קים, יש לכך השפעה טובה על העסק:

קודם כל, כאשר הצ'ק נושא את לוגו העסק ואת כל הפרטים שלו, נוצר רושם שהעסק הוא עסק רציני שאינו מזלזל בפרטים הקטנים ומכבד את שותפיו. כאשר בוחרים לשלם באמצעי תשלום דיגיטלי- העסק נראה רציני פחות והעברת הכספים אינה שונה בהרבה מאשר בין חברים.

שנית, שיקים ממותגים מאפשרים תיעוד טוב יותר של ההוצאות. בין אם כותבים בספח הצ'קים את פרטי ההעברות או משתמשים באמצעים דיגיטליים לשם כך, מתאפשר מעקב טוב יותר אחר הוצאות הכסף. כאשר התשלום נעשה בדרכים אחרות ומגוונות לא תמיד יש מעקב שוטף אחרי ההוצאות ואפשר בקלות להוציא יותר מהמתוכנן.

בנוסף, עסק שמשקיע בהוצאת צ'קים כחלק מהתפקוד השוטף שלו מייצב את עצמו כעסק מסודר ורציני. לא משנה אילו עובדים יעבדו בו או אם תהיה תחלופה שלהם- דרך הוצאת הכספים נשארת יציבה ומסודרת ויכולה לעזור לעסק לשמור על יציבות ותפקוד לאורך זמן.

לסיכום

הדפסת צ'קים לעסקים טובה גם לעסק כעסק בפני עצמו וגם עבור הבעלים שלו. הצ'קים מאפשרים מעקב אחר ההוצאות וניהול תזרים הוצאות בצורה שקולה שיכולה להתפרס לאורך זמן. את הצ'קים ניתן להדפיס באופן עצמאי אצל חברות המתמחות בכך ועל ידי זאת לחסוך עשרות ומאות שקלים וגם להרוויח צ'קים בהתאמה אישית לעסק.













bottom of page